Izquierda Unida

Dendi Güiquipeya
Sartal a: Güiquipeandu, Landeal

Izquierda Unida o IU (Esquerda Unia en estremeñu) es una organizacion política española (un movimientu políticu i social) holmá en 1986 como coalicion d'albondu partius d'esquerda i repubricanos, comu el Partido Comunista de España, el su miembru mas representativu. Está en el Registru de Partius Políticus dende noviembri de 1992. En 2008 la componian 48.318 afiliaus.

Enas elecionis al Congressu de los Diputaus de 2008, juntu con Iniciativa per Catalunya Verds (ICV), consiguió 963.040 votus (3,80%), que se traujerun en dos escañus, unu de IU i otru de ICV. A pesal de sel la trecel huerça en votus en el conjuntu del estau, quedó en sestu lugal por númeru d'escañus, sin posibiliá de holmal grupu parlamentariu propiu, ebiendu entegral-si en un grupu conjuntu con ERC e ICV (Esquerra Republicana de Catalunya-Izquierda Unida-Iniciativa per Catalunya Verds). Disponi dun senaol de desinacion autonómica por Cataluña del su referenti allí, EUiA, entegrau en el grupu parlamentariu de la Entesa Catalana de Progrés.

En Estremaura enas últimas elecionis consiguió tres escañus ena Assamblea, huendu determinanti ena holmacion del huturu gobielnu.