Luenga kumzari

Dendi Güiquipeya
Nesta página se gasta una ortografía destinta ala que normalmenti se gasta ena Güiquipedia.
Kumzari (?)
{{{Imagin}}}
Otras denominacionis: {{{algotrasdenominacionis}}}
Palrau en: Omán
Territórius: Kumzar
Palrantis:
  • Nativus:
  • Algotrus:
menus de 10.000
  • -
Crassificación:
Filiación: Induropea

  Indoiraniu
   Iraniu
    Iraniu occidental
     Iraniu suroccidental
      Luri

Estatu oficial
Luenga oficial en:
Regulau pol:
Coigus la luenga
ISO 639-1
ISO 639-2
SIL zum
Wikipedia
Wikipedia
Vai a la [[:{{{Cóigu wiki}}}:|Güiquipeya en luenga kumzari]].

El kumzari es una luenga irania palrá pol puebru kumzari (una subdivisión la tribu shihuh[1]) en la costa de Kumzar ena península de Musandam, al norti d'Omán. Esta es la única luenga irania palrá ena península arábiga. Los kumzaris puen enjallalsi tamién enos lugaris de Dibah y Khasab, lo mesmu qu'en varias aldeas y la isla de Larak. Los palrantis esciendin de pescaoris que vivían pa la costa el gorfu pérsigu y el gorfu d'Omán.

La luenga es una jolma volucioná del persa moernu templanu, y está mu relacionáu con el dialectu Minabi del sul de Baluchistán. La mayoría el vocabulariu, lo mesmu que la estructura sintáctica la luenga, es irania, inque un gran númiru parabras árabis dexistin nel vocabulariu habitual. Pesi al jechu qu'es palrá pol pescaoris del gorfu pérsigu, la su fonología es más autá a la de los dialectus persas de la pruvincia Fars en Irán, y se considera mutuamenti enteligibri polos palrantis de Luri.

El númiru palrantis del kumzari s'estima en menus de 10.000 palrantis nativus, inque los miembrus la tribu sonin unus 21.000 (sigún estimacionis del añu 2000). Los miembrus de la generación más nueva tiendin a deprendel árabi pol ve la palra la su genti. La luenga nu s'escrebi y nu tiini corpus literariu.

Juentis[Edital | Editá'l códigu]

Atijus[Edital | Editá'l códigu]