Sandro Penna

Dendi Güiquipeya
Esti artícalu no tien huentis ni referencias
Los conteníus duosus debin sel corretamenti atijaus pa demuestral que no se trata de vestigacionis primarias.
Sandro Penna
Enhormación pressonal
Nacencia 12 de junio de 1906 Ver y modificar los datos en Wikidata
Perugia (Itália) Ver y modificar los datos en Wikidata
Muerti 21 de enero de 1977 Ver y modificar los datos en Wikidata (70 años)
Roma (Itália) Ver y modificar los datos en Wikidata
Causa de muerti Infarto agudo de miocardio Ver y modificar los datos en Wikidata
Sepoltura Cementerio Flaminio Ver y modificar los datos en Wikidata
Nacionalidá Italiana (1946-1977)
Enhormación profissional
Oficiu Poeta y escrevienti Ver y modificar los datos en Wikidata
Destincionis
  • Premio Bagutta Ver y modificar los datos en Wikidata

Sandro Penna (Perugia, 19 juñu de 1906 — Roma, 21 eneru de 1977) hue un famosu poeta italianu. Hue laureau con el Premio Bagutta 1977.

Biografía[Edital | Editá'l códigu]

El su pairi era comercianti en Perugia, ciá ena que Sandro Penna vivió hata los veintitrés añus. El restu de la su via (menus un brevi peridu que pasó en Milán), transcurrió en Roma, ciá ena que espenará. En 1939 pubrica los sus primerus puemas i colabora en emportantis revistas literárias daquel tiempu, comu "Corrente", "Letteratura" o "Il Frontespizio". Allí apaecierun testus en prosa que posteriormenti se pubricarun (1973) baju el títulu de Un po' di febbre (en España: Una mica di febre, traduciu al catalán pol Jaume Creus, La Magrana, 1992; Algo de fiebre, traduciu al castellanu pol Luis Antonio de Villena, Pre-Textos, 2002).

En 1950 pubricó el su segunderu libru de puemas con el títulu de Appunti (Apuntis).

En 1955 pubricó el relatu Arrivo al mare (Llegá al mari). En 1956 apaeci una de las sus obras mas emportantis, ena que se defini mejol la su personaliá i el estilu de la su obra: Una strana gioia di vivere, editau pol Scheiwiller en 1956. En 1957 la editorial Garzanti pubrica una antología compreta de los sus puemas, conas que otieni essi mesmu añu el Premio Viareggio.

En 1958 apaeci un nuevu libru de puemas: Croce e delizia. En 1970 se edita Tutte le Poesie (Tolas puesias), ondi se arrecogin tolos librus precedentis i muchus testos inéditus hata entoncis. Con esti libru, Penna gana el Premiu Fiuggi.

En 1976 pubrica Stranezze, (Estrañezas),(1976) con el que gana en jeneru de 1977, poquinus dias enantis de la su muerti, el Premiu Bagutta.

Atijus p'ahuera[Edital | Editá'l códigu]