Diferencia entre revisiones de «Isaac Newton»

Dendi Güiquipeya
Contenido eliminado Contenido añadido
c robot Añadido: ur:آئزک نیوٹن
Línia 29: Línia 29:
[[ar:إسحاق نيوتن]]
[[ar:إسحاق نيوتن]]
[[arz:ايزاك نيوتن]]
[[arz:ايزاك نيوتن]]
[[as:আইজাক নিউটন]]
[[ast:Isaac Newton]]
[[ast:Isaac Newton]]
[[az:İsaak Nyuton]]
[[az:İsaak Nyuton]]

Revisión de 23:22 25 Nov 2009

Isaac Newton

Sir Isaac Newton, (4 d'Eneru, 1643 – 31 e Marzu, 1727) hue un centíficu, físicu, filósofu, i matemáticu inglés, autol de los Philosophiae Naturalis Principia Mathematica , hucheau tamién cumu los Principia, ondi descrebió la lei de gravitación universal i estableció las basis de la Mecánica Crásica pol mé las leis que tién el su nombri. Entri algotrus descubrimientus centíficus destacan los labutus al tentu la naturaleda e la lus i la ótica (que prehéntansi prencipalmenti nel Opticks) i el desarrollu el cálculu matemáticu.

Newton hue el primeru en prebal que las leis naturalis que gobielnan la movición ena Tierra i las que gobielnan la movición de los cuelpus celestis son las mesmas. Es alicuandu, hucheau cumu el centíficu más grandi e tolos tiempus i el su labutu cumu la cimera e la Revolución centífica. Veloquí angunus chascus qu'enhalló: el descubrimientu e qu'el espetru e colol que se guipa deque la lus branca pasa pun Prisma es es inerenti a esa lus, pol vedi provinil endi el prisma (cumu iba siu postulau pol Roger Bacon nel sigru XIII); la su ergumentación al tentu la posibiliá de que la lus huera cuaharingá pol partículas; el su desarrollo duna Lei de condución Télmica, que descrebi la tasa e friascu e los ohetus espuestus al Airi; los sus estuyus al tentu la Velociá del Son nel airi; i la su prepuesta duna teoría al tentu el orihin de las estrellas.

Newton compalti con Leibniz la fama pol desarrollu el cálculu entegral i deferencial, que gastó pa hormulal las sus leis de la física. Mesmaenti contribuyó nalgotrus pranus de las matemáticas, cuaharingandu el teorema el binomiu. El matemáticu i físicu matemáticu Joseph Louis Lagrange (1736–1813), ihu que "Newton hue el más grandi héniu c'aiga desistiu i tamién el más afortunau, pus namás se puei atopal una vedi un sistema que deriha el mundu."

Labutus

  • Method of Fluxions (1671)
  • Philosophiae Naturalis Principia Mathematica (1687)
  • Opticks (1704)
  • Arithmetica Universalis (1707)

Atihus