Númiru aureu

Dendi Güiquipeya
Esti artícalu es un encetu

Si te apeta, pueis enlial-ti a trebajal en él, precurandu más información i amejorandu lo escritu.


Una seción áurea es una devisión en dos dun segmentu según proporcionis daás por el númiru áureo. El longol total a+b es al segmentu más largu a cumu a es al segmentu más cortu b
Concha de nautilus n'espiral logarítmica

El númiru áureu o d'oru (tamién llamau númiru doráu, seición áurea, razón áurea, razón dorá, miía áurea, proporción áurea i divina proporción), reprehentáu pola letra griega φ (fi) (en onol al escurtol griegu Fidias), es el númiru irracional:

φ = 1,618033988\,749\,894\,848\,204\,586\,834\,365\,638\


Se trata de un númiru alhebraicu que posei muchas propieais enteresantis i que hue cabilau ena antigüedá, no cumu “unidá” sinu cumu relación o proporción. Las hormas definiás cun la raçón àurea an siu considerás esteticamenti agraáblis ena cultura d'ocienti, de maera que la proporción divina s'a gastau frecuentementi a lu largu de la Estória nel arti i el diseñu. Tamién dessisti ena naturaleça, ena ramificación de determinás plantas, ena desposición de los petalus las dalias i algotras froris, la destribución de las ohas nun tallu, la relación entri el grosol de las ramas principalis i el troncu dun árbul, la distancia entri las espiralis duna Piña, la relación entri el longol de un sel humanu i la altura del su ombligu.




Atijus[Edital | Editá'l códigu]