Artesanu

Dendi Güiquipeya
Sartal a: Güiquipeandu, Landeal
Bamun artisan.jpg
Artesanu

Un artesanu es una pessona que realiza trebajus d'artesania. A la escontra que los comerciantis, nu se eica a la reventa d'artículus sinu que los hazi él mesmu u les añai angún valol. En várius paisis es considerau cumu pequeñu impresáriu (PYME) i en España cuenta con regulación própia pol Decretu d'Ordenación de la Artesanía de 1998.

Casi tolas ciais antiguas ebin el su urbanismu a los artesanus e la costrución.

En varias regionis españolas s'alcuentran una u dos especialiçacionis. Ena Comunidá Valenciana, por exemplu, poemus alcuentral la de los juguetis i muñecas, de los turronis i los helaus, en La Rioja la del vinu, en Estremaúra la del jamón, embutius, del barru. Enos últimus añus s'está alcuentrandu artesanía deslocaliçá cumu la qu'elaboran artesanus testilis de Navarra, amacas corgantis. Los artesanos tiinen que competil con "artesanías" d'algotrus paisis a précius mu baratus, lo que les obliga albondas vedis a bahal la caliá los sus trebahus pa puel sobrevivil.

Los artesanus se caraiterizan pol usal materialis típicus del su lugal d'origin pa frabical los sus produtus. Ca una con materialis deferentes i que ientifican el entornu de ca esponenti: conchas marinas, cuarçu, maeras específicas, etc.

D'esta holma la artesania qual embahaora, refleha la identidá de ca región i promuevi la coltura de ca puebru viahandu alreol del mundu.