Códigu postal

Dendi Güiquipeya

Prantilla:Merge El códigu postal es un esquema que da a destintas zonas o lugaris dun país un código que, endosau a la dirección, sirvi pa facilital y mecanizal el encaminamientu duna pieça de correu. Heneralmenti es una serie de númerus, inque nalgunus países metin tamién letras. También se utiliza enus nevegaoris GPS pa ubical lugaris.

El sistema moernu de codificación postal jue introduciu por vez primera n'Ucrania -que naquel tiempu era parti integranti dela URSS- en 1932, inque abandonau en 1939. [Alemania]] inauguró el suyu en 1941, segiu por Argentina en 1958, el Reinu Uniu en 1959, los Estaus Unius en 1963 y Suiça en 1964.

La mayol parti delos servicius de correus estatalis del mundu usan códigus postalis. Manqui, hay paísis enus que no dexistin, como en Irlanda, y territorius cuya extensión es tan chiqunina que la implantación del códigu postal nellas no hadi farta, como Gibraltar o Hong Kong.

Los códigus postalis tienin destintus jormatus y normas d'usu según el país. Ena mayol parti d'Europa, el códigu postal va dantis del nombri del lugal o ciá y a vecis precediu por el códiuo del país, mentras que nos paísis anglófonus sueli dil detrás del nombri del lugal.

Inque los códigus postalis se suelin asignal a zonas geográficas, tamién dexistin algunos que identifican a ciertas institucionis que recibin abondas cantidadis de correus, comu organismus oficialis, grandis empresas, cadeas de televisión, etc.