El Lugal-Nuevu

Dendi Güiquipeya
Ir a la navegación Ir a la búsqueda
Gnome-globe.png39° 51′ 0″ N, 6° 02′ 0″ W

El Lugal-Nuevu

Villarreal de San Carlos.jpg
Nombri oficial Villarreal de San Carlos
País Flag of Spain.svg España
Comunidá Autónoma Estremaúra
Provincia Caçris
Provincia Caçris
Comarca Monfragüi
Ciá La Serraílla
Coigu postal 10695
Superficii {{{superficii}}} km²
Altol 313 msnm.
Distritu 30 km a [[La Serraílla]]
Puebración 13 ab. (2014)
Gentiliciu lugaretu, -a
Moti {{{moti}}}
Ríus Taju, Tieta
Página web {{{web}}}

El Lugal-Nuevu [luˌɣalˈnu̯eβ̞ʊ] (ofic. Villarreal de San Carlos) es una pedanía pertenecienti al monicipiu dela Serraílla, ena provincia de Caçris, Estremaúra.

Nombri[eital | eital coigu]

El nombri que tien el puebru en estremeñu i comu se refierin a él los propius serraillanus es el de El Lugal-Nuevu, por estal el puebru ena finca que se conocía con essi nombri. El propiu gentiliciu es el de lugaretu.

Estoria[eital | eital coigu]

Esti lugal lo hundarun quandu Carlus III, entre 1758 i 1788, comu puestu pa vegilal Monfragüi, pos estava gafau de bandolerus. Los assaltus ena puenti del Cardenal i nel Puertu la Serrana eran mu corrientis. En el lugal crió una casa-quartel, una casa curatu, ilesia i escuela.

Quandu el Antiguu Régimi se farrungó, el puebru se costitúi en monicipiu costitucional i dendi 1834 quea ena socampana del partíu judicial de Prasencia.

Enque el lugal no llegó a cogel nunca muchus abitantis, quandu la costrución delos pantanus del ríu Taju i Tieta subió la pobración, peru deque acabarun las obras, namás se quearun unas poquinas de familias.

En 1979 se nombró el Parqui Nacional de Monfragüi, hiziendu que'l puebru se queara drentu comu nucliu pobrau, agora centru i pará pal visiteu ornitológicu.