Gaspachu

Dendi Güiquipeya
Gaspachu
 (Caprimulgus europaeus)
Gaspachu
Otrus nombris: Capachu, engañabobus, engañapastol, engañaniñus'
Destribución
Destribución de Gaspachu
Crassificación científica
Reinu
Animalia
Filu
Chordata
Crassi
Avis
Ordin
Caprimulgiformis
Familia
Caprimulgidae
Géneru
Caprimulgus
Especii
Caprimulgus europaeus
Autol
Linaeus, 1758
Estau de conservación
Conservación deGaspachu

El gaspachu o gaspachi [ɡaʰˈpʰaʧʊ]~[ɡaʰˈpʰaʧɪ] (nom. cient. Caprimulgus europaeus) es un'avi dela familia delos caprimúlgidus que se destaca pol su comportamientu vespertinu i el son que hazi.

Sinonimia[Edital | Editá'l códigu]

El gaspachu tamién se mienta capachu, engañabobus, engañapastol i engañaniñus.

Descrición[Edital | Editá'l códigu]

Esta avi es de grandol mediu, ancançandu entre los 24-28 cm de largu i los 52-59 cm. de remuecu alal.

El prumagi le premiti escamuflal-si mu bien entre la fusca, pos tien amarrón, brancu, gris i negru. El machu se destingui dela hembra delos más nuevus en que tien unas manchinas brancas enas alas i alos laus del rabu. Las alas i el rabu son largus i estrechus.

Lo mesmu que otras avis engañabobus, tien un picu cortu peru una boca grandi con bigotinus alos laus. Estu has que puea alimental-si duranti vuela al lubrihoscu.

Comportamientu[Edital | Editá'l códigu]

La su prencipal atividá se da al luscu-fuscu, pos es quandu sal del níu, cogi vuelu i cona boca abierta caça bichinus i mariposas. Tamién ena postura pega el su cantíu que tantu se destaca.

Los níus los aprepara en hoyinus sin covija, cerca de toconas i árvolis secus. La puesta es de mayu a juliu, pusiendu dos uevinus jaspeaus canitus. La hembra es quien los cubri duranti 18 días i alogu de boqueronis los alimentan dambus a dos pairis. Al cabu la semana salin del níu, enque no s'alexan i al cabu de 17 días aburrin el níu[1].

Referencias[Edital | Editá'l códigu]