Leon Neil Cooper

Dendi Güiquipeya
Nesta página se gasta una ortografía destinta ala que normalmenti se gasta ena Güiquipedia.
Leon Cooper en 2007

Leon Neil Cooper, nacíu en Nueva York el 20 de jebreru de 1930, es un físicu y professol universitariu estauuniensi, que se llevó el premiu Nobel de Física nel añu 1972

Trayetoria[Edital | Editá'l códigu]

Se licenció en física ena universidá de Columbia y alugu más tardi jue professol ena universidá d'Illinois. Tamién jue professol convidáu en universidáis de Noruega, Italia Francia.

Envestigacionis científicas[Edital | Editá'l códigu]

Intressáu ena física del estáu sólidu, en 1957 él, John Bardeen y John Robert Schrieffer desarrollarun entre ellus y ellus la Teoría BCS de la supercondutividá, pola cual a mu baja temperatura les entra a los electronis una grandi juerza d'atracción que los jaddi fruyil emparejáus de mos que, en passandu cerca d'un nucliu atómicu, el primel electrón suelta nirgía que alugu dispués arrepaña l'otru. Esta teoría tuvu el su origin en 1911 nel descubrimientu del holandés Heike Kamerlingh Onnes a tentu la falta de resistencia del mercuriu enas corrientis elétricas a temperaturas cerca del ceru assolutu.

Compañeru d'envestigacionis de Alfred P. Sloan entre 1959 e 1966, alogu más tardi jiddu envestigacionis en el istitutu d'estudius avanzáus de Princeton y nel conseju uropéu pa la envestigación nucleal (CERN).

En 1972 le dierun el premiu Nobel de Física a él y a John Bardeen y John Robert Schrieffer polos sus trebajus conjuntus a tentu de la supercondutividá, conocía comu Teoría BCS.

Atijus esternus[Edital | Editá'l códigu]