Política

Dendi Güiquipeya

La política (del latín politĭcus y esti del griegu antigu πολιτικός politikós, femeninu de πολιτική politikḗ [‘de, pa o relativu a los ciudadanus’]) es el arti, doctrina u opinión referenti al goviernu los Estaus.[1] Constituyi una rama la moral que s'ocupa la actividá, en virtú la cual una sociedá libri, compuesta por personas libris, resuelvi los problemas que le plantea la su convivencia colectiva. Es un quehacel ordenau al bien común.

Es la cencia que s'encarga del estuyu del puel públicu o del Estau. Siguiendu con esta definición la política es el ejerciciu del puel que busca un fin trascendenti. Promuevi la participación ciudadana al poseel la capacidá de distribuil y ejecutal el puel según sea mestel pa garantizal el bien común en la sociedá.

Concepcionis de política[Edital | Editá'l códigu]

Una definición más amplia (acuñá de diversas lecturas) nos haría definil comu política a: töa actividá, arti, doctrina u opinión, cortesía o diplomacia; tendientis a la cata, al ejerciciu, a la modificación, al mantenimientu, a la preservación o a la desaparición del puel públicu. [2][3] [4][5]

En esta amplia definición se pué observal claramenti al objetu la cencia política, entendíu comu'l puel públicu sustraíu de la convivencia humana, ya sea d'un Estau; o ya sea d'una empresa, un sindicatu, una agrupación, una escuela, una elésia, etc.

Es por ellu que cuandu s'estila la definición más amplia de 'política', s'estila aclaral qu'esta es una actividá la qu'es mu difícil sustraelsi, por encontralsi en casi tós los ámbitus e la vía humana.

Véasi tamién[Edital | Editá'l códigu]

Huentis[Edital | Editá'l códigu]

Referéncias[Edital | Editá'l códigu]

Bibliografía[Edital | Editá'l códigu]

Atijus[Edital | Editá'l códigu]

  • En Commons ai conteníu multimedia sobre Política.