Salú

Dendi Güiquipeya

La salú (del latín salus, -utis)[1] es un estau de bienestar o d'equilibriu que pué sel guipau a nivel subjetivu (un sel humanu asumi com'aceptabli el estau general en el que s'encuentra) o a nivel objetivu (se constata la ausencia de malotias o de factoris dañinus en el sujetu en cuestión). El términu salú se contraponi al e malotia, y es objetu d'especial atención por parti la melecina y las cencias e la salú.

Calli la Salú en Madrid (España).

Nutrición[Edital | Editá'l códigu]

L'alimentación es un factor que permiti que disfrutemus d'una güena salú. Estu se consigui meyanti una dieta equilibrá, con una pazu variedá d'alimentus, equilibriu enti calorías, ingeril los condumius diarius recomendaus, enti otrus.

Puemus miral en la pirámidi alimentaria los alimentus pa una nutrición sana y desenguerá. Sin una nutrición saludabli, se puen contrael malotias comu lo son: obesidá, desnutrición, etc.; se debin consumil una mijina grasas y lípidus, una hartá frutas y verduras, los productus d'origen animal se debin consumil de manera regular, los zerealis se debin consumil e manera constanti, endenantis e ca condumiu se debin desengueral frutas y verduras. En la nutrición, un datu mu importanti es la higieni qu'es mestel pa evital malotias estomacalis. No debemus orvial el ejerciciu que sirvi pa una güena digestión. Tamién es mu importanti no ponelmus a dieta sin instruzionis d'un especialista, ya que no es seguru. Lo mejor, es comel toïtus los alimentus que mus ofreci la pirámidi alimentaria, lo importanti, es consumiglas en porcionis adecuás. La Dieta mediterránea está considerá com'artamenti saludabli, ya qu'argunus e los compuestus bioactivus presentis en ella incluyin compuestus fenólicus, isoprenoidis y alcaloidis que contribuyin a efectus saludablis comúnmenti asociaus a icha dieta.[2]

Véasi tamién[Edital | Editá'l códigu]

Huentis[Edital | Editá'l códigu]

  1. DRAE:salud
  2. Garrido M, González-Flores D, Marchena AM, Propr E, García-Parra J, Barriga C, Rodríguez A.B. (2013). "A lycopene-enriched virgin olive oil enhances antioxidant status in humans". J Sci Food Agric 93': 1820-1826.

Atijus[Edital | Editá'l códigu]