Casa

Dendi Güiquipeya

Una casa (del latín casa, chiveru) es una edificación destiná pa sel habitá.[1] Pué organizalsi en una o varias plantas, y normalmenti, manqui no exclusivamenti, se refieri a un edificiu destinau a vivienda unifamiliar.[1] Pué tamién disponel d'un sótanu, o un semisótanu, y d'una cubierta superior transitabli denominá azotea o terraza. Si disponi de terrenu suficienti, pué contal tamién con patiu y jardín.

Es el lugar en que históricamenti se desarrollaron las actividáis y relacionis específicis la vía social o familiar, dendi la nacencia a la muerti d'una hartá los sus componentis. Sirvi de socuellu contra la lluvia, el vendu y demás agentis meteorológicus, y protegi de posiblis intrusus, umanus o animalis. Además es el lugar dondi almacenal los enseris y propiedáis los sus habitantis.

Tamién se denomina casa a argunus edificius destinaus a servicius comunitarius, comu la casa consistorial, la casa de beneficencia, la casa d'empeñus, la casa de maternidá, la casa de socorru; a sedis institucionalis prencipalis, como la Casa Blanca, la Casa de Nariño, la Casa Rosá, o inclusu a las e mala reputación, comu las casas de camas, casas de citas, etc.

En contraposición a la casa, s'estila denominal pisu[1] (apartamentu o departamentu) a la vivienda unifamiliar que forma parti d'una edificación mayor, normalmenti de varias alturas.

Una casa típica la burguesía, en Ingalaterra.
Una casa tradicional e Siberia, en Novosibirsk, Russia.
Casas colgás (sigru XV), Cuenca, España.

Guípalsi tamién[Edital | Editá'l códigu]

Huentis[Edital | Editá'l códigu]

  1. 1,0 1,1 1,2 «casa.» Izionariu la luenga española. Avanci la vigésima tercera edición. Consultau el 20 de setiembri de 2015.

Atijus[Edital | Editá'l códigu]

  • En Commons ai conteníu multimedia sobre Casa.