Roca

Dendi Güiquipeya
Ir a la navegación Ir a la búsqueda
Rocas metamórficas (serpentinita plegá, Áustria).
Rocas sedimentarias (areniscas con estratificación cruzá en el Parqui nacional Zion, EE.UU.).

En geología se le denomina roca a cá unu los diversus materialis sólidus, formaus por cristalis o granus d'unu o más mineralis,[1] de qu'está hecha la parte sólida la Tierra y otrus cuerpus planetarius. En la Tierra el mantu y la corteza están hechus de roca.[2] El estudiu las rocas se denomina petrología.

Las rocas se forman por procesus diversus (procesus petrogenéticus), según un ciclu cerrau, llamau ciclu litológicu o ciclu las rocas, en el cual puein intervenil inclusu seris vivus.

Las rocas están constituías, en general, por mezclas heterogéneas de diversus materialis homogéneus y cristalinus, es izil, mineralis. Las rocas poliminerálicas están formaás por granus o cristalis de varias especis mineralógicas y las rocas monominerálicas están constituías por granus o cristalis d'un solu mineral. Las rocas s'estilan ser materialis durus, peru tamién puein sel blandas, com'ocurri en el casu las rocas arcillosas o las arenosas.

En la composición d'una roca puein diferencialsi dos categorías de mineralis:

  1. Mineralis esencialis o mineralis formaores de roca — Son los mineralis que caracterizan la composición d'una determiná roca, los más abundantis en ella.[3] Por ejemplu, el granitu siempri contieni cuarzu, feldespatu y mica. La mayor parti del volumin terrestri está formau por un númeru mu limitau de mineralis.
  2. Mineralis accesorius — Son mineralis qu'aparecin en pequeña proporción (menus del 5 % del volumin total la roca)[4] y qu'en argunus casus puein estal ausentis sin que cambin sustancialmenti las características la roca de la que puedin formal parti. Por ejemplu, el granitu puei contenel zircón y apatitu. Manqui los mineralis acesorius contribuyin una mijina a las propiedáis hundamentalis la roca, puein sel mu característicus e importantis pala su identificación, afectandu a propiedáis comu'l colol.

Guípesi tamién[eital | eital coigu]

Referéncias[eital | eital coigu]

  1. Andrés, Dulce María. "Formación Profesional Básica - Ciencias aplicadas II". https://books.google.es/books?id=4e_JCQAAQBAJ&pg=PA177&dq=roca+materiales+s%C3%B3lidos&hl=es&sa=X&ved=0ahUKEwjis6Tl6qzZAhUKVhQKHXUrAaYQ6AEIJzAA#v=onepage&q=roca%20materiales%20s%C3%B3lidos&f=false isbn 9788490785508. Guerra, Francisco Javier
  2. Kalman, Bobbie. "Las montañas de la tierra". https://books.google.es/books?id=lg7l45HdSoMC&pg=PA10&dq=Tierra+el+manto+y+la+corteza+est%C3%A1n+hechos+de+roca&hl=es&sa=X&ved=0ahUKEwjI3PuI66zZAhWKcRQKHY_dCucQ6AEIJzAA#v=onepage&q=Tierra%20el%20manto%20y%20la%20corteza%20est%C3%A1n%20hechos%20de%20roca&f=false (2009).
  3. Real Academia de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales. «mineral esencial». Vocabulario Científico y Técnico. Consultado el 4 de febrero de 2017.
  4. Real Academia de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales. «mineral accesorio». Vocabulario Científico y Técnico. Consultado el 4 de febrero de 2017.

Atijus[eital | eital coigu]