Son

Dendi Güiquipeya
Transmisión del son en un fluidu. Se produci una onda de presión por compresión, que hazi qu'el restu las partículas se compriman entri ellas.
Un tambor produci un son debíu a la vibración d'una membrana tensa sobri una caja de resonancia.
Un micrófono Sennheiser.

El son(del latín sonĭtus, por analogía prosódica con ruídu, chirríu, rugíu, etc.), en física, es cualquier fenómenu que involucri la propagación d'ondas mecánicas (sean audiblis o no), generalmenti a través d'un fluidu (u otru meyu elásticu) qu'esté generandu el movimientu vibratoriu d'un cuerpu.

El son umanamenti audibli consisti en ondas sonoras y ondas acústicas que se producin cuandu las oscilacionis la presión del airi, son convertías en ondas mecánicas en el oídu umanu y percibías pol cerebru. La propagación del son es similar en los fluidus, dondi el son toma la forma de fluctuacionis de presión.[1] En los cuerpus sólidus la propagación del son involucra variacionis del estau tensional del meyu.

Representación esquemática del oídu, propagación del son. Azul: ondas sonoras. Roju: tímpanu. Amarillu: Cóclea. Verdi: células de receptoris auditivus. Púrpura: espectru de frecuencia de respuesta del oídu. Naranja: impulsu del nerviu.

La propagación del son involucra transporti de nirgía sin transporti de matéria, en forma d'ondas mecánicas que se propagan a través d'un meyu elásticu sólidu, líquidu o gaseosu. Entri los más comunis s'encuentran el airi y el áugua. No se propagan en el vacíu, al contrariu que las ondas electromagnéticas. Si las vibracionis se producin en la mesma direción en la que se propaga el son, se trata d'una onda longitudinal y si las vibracionis son perpendicularis a la direción de propagación es una onda transversal.

La fonética acústica concentra su interés especialmenti en los sonis de la palra: cómu se generan, cómu se percibin, y cómu se puein describil gráfica o cuantitativamenti.

Referéncias[Edital | Editá'l códigu]

  1. Schiffman, Harvey. "La Percepción Sensorial". (2001). ISBN 968-18-5307-5. Página: 72; capítulo 4

Bibliografía[Edital | Editá'l códigu]

  • M. Crocker (editor), 1994. Encyclopedia of Acoustics (Interscience).
  • Farina, Angelo; Tronchin, Lamberto (2004). Advanced techniques for measuring and reproducing spatial sound properties of auditoria. Proc. of International Symposium on Room Acoustics Design and Science (RADS), 11–13 April 2004, Kyoto, Japan. Article
  • L. E. Kinsler, A. R. Frey, A. B. Coppens, and J. V. Sanders, 1999. Fundamentals of Acoustics, fourth edition (Wiley).
  • Philip M. Morse and K. Uno Ingard, 1986. Theoretical Acoustics (Princeton University Press). ISBN 0-691-08425-4

Atijus[Edital | Editá'l códigu]