Karl Marx

Dendi Güiquipeya
Sartal a: Güiquipeandu, Landeal
Gxermo2.svg Esti endilgui es un encetu
Si te apeta, pueis enlial-ti a trebajal en él, landeandu más información i amejorandu lo escritu.
Karl Marx.

Karl Marx (5 Mayu, 1818 – 14 Marçu, 1883) hue un filósofu i pensaol políticu alemán qu'escrevió a tentu la economia i el poel políticu. Marx pensava qu'en una economia que hunciona con assalariaus, siempri averán Runchas de Crassis. Una de las sus primeras obras famosas hue el Manifiestu Comunista. Lo escrevió con Friedrich Engels en 1848. El libru estableci las ideas i ojetivus del Comunismu. Las sus ideas se llaman Marsismu.

El su trebaju mas sonau es El Capital. Estuvu albondus añus trebajandu enos tres volumin el libru. El Capital palra al tentu i a la escontra el "Capitalismu". El libru á enhilau albondus debatis entre los que están d'alcuerdu con el libru i los que no. Estu se devi prencipalmenti porque los que creivan enas ideas el libru esmiençarun muchas revolucionis socialistas (comu la Revolución Russa) pa cambial muchus paisis pun gobiernu comunista.

La teoria mas populal de Marx hue el "Materialismu". Sostribava que la religion, moraliá, estruturas socialis i algotrus casus án arraigau en economia.

Karl Marx tuvu nacéncia en Alemaña en 1818, pero uvu de dil-se muchas vezis porque la genti se muestrava retusa conas sus ideas.

Marx vivió por muchu tiempu en Londris. Estuyó allí en 1883. Endispués la su muerti, el su colláciu Engels acabó el su trebaju.