Géminu

Dendi Güiquipeya
Sartal a: Güiquipeandu, Landeal

Héminu (en griegu Γεμῖνος) hue un astrónomu i matemáticu la Antigüeá.

Via[eital | edit source]

Mu escasinus son los datus referentis a la via desti autol. Se desconoci el lugal la su nacéncia, anque polo común se dis sel de Roda, pos, a lo menus, anduvu largu tiempu viviendu nella. Nacel lo bichó pal primel quartu el sigru primeru e. C., quiziá en Roda. Allí escomençaria los sus estuyus embahu los endirguis Posidoniu, del que deprenderia céncias, pingándusi de l’astronomia i las matemáticas. Nu le sedrian desconocias las ensiñáncias i las noveais científicas alehandrinas dendi pa la su isla.

El escrebieru la su obra prencipal, la Introdución a las cosas que brillan, es de esbariciosu dataeru, pos son poquinas las referéncias.

Cumu qualisquiel enteletual la epoca, aballaria pa Roma, quiziás endispués de bel conociu a Pompeyu dangún viahinu a la isla. Pol mé dél, se hadria cona ciaania romana.

Obra[eital | edit source]

Héminu escrebió al tentu temas astronómicus i matemáticus con propósitu devurgaeru. La su prencipal obra es la Εἰσαγωγή εἰς τὰ φαινόμενα "Introdución a las cosas que brillan" u "Introdución a los fenóminus", obra de continiu astronómicu. Amás dellas, s’alcuentran otras que nu s’án conselvau cumu la Ποσιδόνιου Μετεωρολογικῶν ἐξήγεσις "Espricación las custionis meteorolóhicas Posidóniu" i la Toria matemática.

La prencipal obra, la Εἰσαγωγή, s’á trasmitiu deviia en quinzi capítulus andi se has un bandeu essehéticu pol custionis astronómicas heneralis cumu el zodiacu, los clissis, el mes lunal, los cérculus la esfera celesti, ortus, movicionis los pranetas, la Luna, el Sol i la Tierra i tal i mas.

Abreviaturas[eital | edit source]

Dalcuerdu con el Liddel-Scott, esti autol alcibi la abreviatura Gem. del su nombri latinizau Geminus.

Bibliografia[eital | edit source]

  • Arato, Fenómenos; Gémino, Introducción a los fenómenos, trad. E. Calderón Dorda, Mairil, Gredos, 1993.
  • Liddell H., G., Scott R., A Greek-English Lexicon, Oxford, 1996.


Estoicismu

Vieja Estoa: Zenon de Cítiu · Perseu · Aristó · Esferu · Erilu · Cleanti · Crisipu · Zenón de Tarsu · Crati de Malu · Diógeni de Babilónia · Apolodoru · Antípatru de Tarsu


Estoa Meya: Panéciu · Dárdanu · Nesarcu · Écatu · Posidóniu · Diódotu · Géminu · Antípatru de Tiru · Atenodoru de Caná


Estoa tardia: Séneca · Cornutu · Musóniu Rufu · Ufrati  · Cleomedi · Epitetu · Ierocli · Sestu de Queronea · Rústicu · Marcu Uréliu · Apolóniu de Calcedónia


Guipal mas endirguis al tentu...