Mari de Bering

Dendi Güiquipeya
Mapa de assitiamentu del Mari de Bering.

El mari de Bering (en ingrés: Bering Sea; en russu: Берингово море) es una parti del océanu Pacíficu que cubri una estensión de dos millonis de kilómetros cuadraus.[1][2] Limita al norti i al esti con Alaska, al oesti con Sibéria en Rússia, i al sul cona península de Alaska i las islas Aleutianas. El mari recibi el su nombri por su descubriol, el naveganti danés Vitus Bering,[3] al serviciu de Rússia.

Duranti l'última glaciación, el nivel del mari hue lo bastanti baxu como pa dexal a presonas i animalis migrar dendi Ásia a América del Norti a pie, atravessando de ondi atualmente se sitúa el estrechu de Bering, assitiau ena çona norti del mari. A estu se le da comúnmenti el nombri de «puenti de Beringia» i se hazi fe que hue el primel puntu d'entrá de presonas hazia el continenti americanu.

Con un clima mu arreciu i grandi oleaxi, la navegación es complicá; amás el norti del mari se yela duranti el iviernu. El mari es ricu en recursus pesquerus, prencipalmente el cangrexu rial.

Geografía[Edital | Editá'l códigu]

Mapa del Mari de Bering ondi se ve los cañonis submarinus mayoris que cortan el bordi.

Islas[Edital | Editá'l códigu]

Las islas del mar de Bering incluyen:

Regionis[Edital | Editá'l códigu]

Las regionis del Mari de Bering son:

El mari de Bering contieni 16 cañonis submarinus encruindu el cañón submarinu más grandi del mundu, el Cañón Zhemchug.

Referências[Edital | Editá'l códigu]

  1. Prantilla:Cite book
  2. Prantilla:Cite book
  3. Espinel-Souares, Anastassia (2013). «Dezhniov: el gran periplo del Colón ruso». Revista Universidad de Antioquia. Consultado el 20 de mayo de 2018. 
  4. «Nunivak island in Bering sea». Encyclopaedia Britannica. Consultado el 21 de diciembre de 2018. 
  5. «Islas Alaska del Mar de Bering». www.stateofalaskaguide.com. Archivado desde el original el 22 de noviembre de 2022. Consultado el 6 de julio de 2023.  |access-date= y |fechaacceso= redundantes (ayuda)
  6. «Wilderness.net — Bering Sea Wilderness — General Information». Wilderness.net (en inglés estadounidense). Archivado desde el original el 22 de noviembre de 2022. Consultado el 6 de julio de 2023.  |access-date= y |fechaacceso= redundantes (ayuda)